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Experimental measurement of bridge deflection using Digital Image Correlation

Título
Experimental measurement of bridge deflection using Digital Image Correlation
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2019
Autores
Sousa, PJ
(Autor)
FEUP
Barros, F
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Lobo, P
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Tavares, PJ
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Moreira, PMGP
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 806-811
3rd International Conference on Structural Integrity (ICSI)
Funchal, PORTUGAL, SEP 02-05, 2019
Outras Informações
ID Authenticus: P-00R-92K
Abstract (EN): Civil engineering bridges usually face a multitude of loads, ranging from strong winds to intense traffic. Thus, it is important to understand their behaviour for adequate maintenance design and prevention of catastrophic failure. The present work reports an image sensing methodology for deflection measurement that was successfully employed on the Entre-Aguas bridge in Canical, Madeira, Portugal. For the application of two-dimensional Digital Image Correlation, it was necessary to build and deploy a patterned target onto the bridge in the monitored area and a camera setup in stable ground on a plane orthogonal to the target. Two different 2D DIC software packages were used for calculations, one commercial and one self-developed, enabling their comparison and increasing the confidence in the experimental results. The developed system was applied in order to analyze the effects of the passage of 30 -ton trucks in the bridge, with promising results. (C) 2019 The Authors. Published by Elsevier B.V.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 6
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