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Publicações

Development of a photogrammetric system for railway retaining walls analysis

Título
Development of a photogrammetric system for railway retaining walls analysis
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2024
Autores
Afonso, F
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Sousa, P
(Autor)
FEUP
Viriato, N
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Barros, F
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Tavares, P
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Moreira, P
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 553-560
5th International Conference on Structural Integrity, ICSI 2023
Funchal, 29 August 2023 through 1 September 2023
Indexação
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-010-5XY
Abstract (EN): Retaining walls are often needed near railway tracks, to maintain the geometry of the surrounding earth and thus ensure the safety of the trains. Their maintenance can pose a challenge due to the shifting of the land over time which may cause landslides, that would potentially obstruct the railway and require manual intervention. As part of the Ferrovia 4.0 project which aims to improve Portuguese railways, a system was developed to capture the 3D shape of railway retaining walls as the train passes by. The system makes use of two cameras, positioned at different angles to more easily obtain details of the retaining wall. An algorithm was developed, allowing the system to capture several images as the train passes through an area of interest, which are then processed using Pix4Dmapper, resulting in a point cloud of the retaining wall. The system starts and ends its acquisition automatically, depending on its GPS coordinates. It was possible to successfully captures images of areas of interest and the resulting point clouds can be further analyzed to identify areas that may require intervention. This work was developed in the scope of the project FERROVIA 4.0, no46111 which has received funding from ¿ANI - Agência Nacional de Inovação, S.A¿ through the programme ¿Mobilizador COPROMOÇÃO_PT2020¿. © 2023 The Authors. Published by Elsevier B.V.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 7
Documentos
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