Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Portuguese validation of the Emotion Regulation Questionnaire for Children and Adolescents (ERQ-CA): relations with self-esteem and life satisfaction

Publicações

Portuguese validation of the Emotion Regulation Questionnaire for Children and Adolescents (ERQ-CA): relations with self-esteem and life satisfaction

Título
Portuguese validation of the Emotion Regulation Questionnaire for Children and Adolescents (ERQ-CA): relations with self-esteem and life satisfaction
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2015
Autores
Teixeira, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Silva, E
(Autor)
Outra
Tavares, D
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Freire, T
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 8
Páginas: 605-621
ISSN: 1874-897X
Editora: Springer Nature
Outras Informações
ID Authenticus: P-00G-E1Y
Abstract (EN): Despite the growing study of adolescents' emotion regulation (ER) and its importance for developmental trajectories, research has focused mainly on psychopathology by contrast with positive functioning. The lack of adequate age measures on emotion regulation has been also largely recognized. The present study aims to explore psychometric properties and construct validity of the Emotion Regulation Questionnaire for Children and Adolescents (ERQ-CA) (Gullone and Taffe, 2012) in a sample of 809 Portuguese adolescents. The Portuguese version (QRE-CA) showed adequate reliability and the Confirmatory Factorial Analysis presented a good fit confirming the two-factor model found by Gullone and Taffe (2012). Measurement invariance tests showed intergroup invariance for gender and school grade. Additionally, convergent validity showed positive associations between the reappraisal strategy and measures of positive psychological functioning (self-esteem and satisfaction with life). The suppression strategy presented negative associations with those same variables. Findings suggest that the QRE-CA is a valid and reliable measure for evaluating strategies of ER. Final considerations highlight the importance of extending research on adolescents' emotion regulation and positive functioning.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 17
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Flow, leisure, and positive youth development (2016)
Capítulo ou Parte de Livro
Freire, T; Tavares, D; Silva, E; Teixeira, A

Da mesma revista

Do adolescents' perceptions of mothers' and fathers' parenting behaviors predict academic achievement and social skills? (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Orlanda Cruz; Maria Barbosa-Ducharne; Catarina Canário
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-05 às 02:01:33 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias