Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Promoting Entrepreneurial Education in Doctoral Programs: INVENTHEI's Training for Innovation-Driven Research (2024)

Publicações

Promoting Entrepreneurial Education in Doctoral Programs: INVENTHEI's Training for Innovation-Driven Research (2024)

Título
Promoting Entrepreneurial Education in Doctoral Programs: INVENTHEI's Training for Innovation-Driven Research (2024)
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2024
Autores
Gerbaudo-González, N
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Feijoó-Quintas, S
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Gandoy-Crego, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Gutiérrez-Moar, MD
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Diz-López, MJ
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Furtado, S
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Facal, D
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 19
Páginas: 353-360
ISSN: 1932-8540
Editora: IEEE
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-017-K2W
Abstract (EN): Entrepreneurship Education (EE) plays a pivotal role in stimulating entrepreneurial performance and nurturing innovative ideas. Recognizing the essential role of doctoral programs within the education system, it becomes crucial for Higher Education Institutions (HEIs) to integrate EE into these programs. This study presents the development of the Training for Innovation Driven Research program, specifically designed for Ph.D. students in the early stages of their research trajectories. The methodologies used to train participants include design thinking and lean start-up, and draw on the EntreComp network. To assess the training program's effectiveness, a comprehensive set of tools has been designed, The training program consists of 32 hours of courses and 18 hours of autonomous work, designed to assist researchers in transferring the results of their projects or Ph.D. thesis to society and to promote innovation and entrepreneurship among Ph.D. students and researchers. Evaluation tools include observation checklists for ongoing evaluation, rubrics for evaluating tangible products against basic criteria, and surveys with structured questionnaires to assess the impact of the programme on the target population. The proposed training model offers a framework for fostering innovation, adaptability, and creativity among doctoral students, underscoring the importance of learning-by-doing approaches in realizing the objectives of EE within the academic setting. The program is intended to provide researchers with the competencies needed to navigate and lead in complex, innovation-driven environments, and to strengthen the role of HEIs in the global knowledge society.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 8
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

The VirtualSign Channel for the Communication Between Deaf and Hearing Users (2019)
Artigo em Revista Científica Internacional
Oliveira, T; Escudeiro, N; Escudeiro, P; Rocha, E; Fernando Maciel Barbosa
Localization and Navigation of an Omnidirectional Mobile Robot: The Robot@Factory Case Study (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Paulo Gomes da Costa; Moreira, N; Campos, D; Goncalves, J; Lima, J; Pedro Luís Cerqueira Gomes da Costa
Introductory tutorial for robotic soccer competitions [Tutorial introdutório para as competições de futebol robótico] (2007)
Artigo em Revista Científica Internacional
Carvalho Goncalves, JA; Portela Pinheiro, PH; Magalhaes Lima, JLS; Paulo Gomes da Costa
Improving Student Engagement With Project-Based Learning: A Case Study in Software Engineering (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Morais, P; Ferreira, MJ; Veloso, B
Engineering Education: Challenges for Innovation (2014)
Artigo em Revista Científica Internacional
Maria Teresa Restivo; Gustavo Alves
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-03 às 02:41:25 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias