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A Conceptual Approach to Understanding the Customer Experience in E-Commerce: An Empirical Study

Título
A Conceptual Approach to Understanding the Customer Experience in E-Commerce: An Empirical Study
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2024
Autores
Pires, PB
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Prisco, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Santos, JD
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 19
Páginas: 1943-1983
ISSN: 0718-1876
Editora: MDPI
Outras Informações
ID Authenticus: P-011-4MK
Abstract (EN): This study aimed to identify the constructs related to customer experience that underpin e-commerce, as well as their interconnections, to develop a comprehensive conceptual model based on theories-in-use. A quantitative approach was employed through a survey of 441 respondents. Data analysis was conducted using partial least squares structural equation modeling. The research findings revealed that there are a total of 11 constructs: customer experience, customer satisfaction, customer loyalty, word-of-mouth, trust, perceived risk, security and privacy, web content, perceived price, perceived value, and service quality. Furthermore, twelve relationships were established between these constructs, which led to the development of a holistic conceptual model. The identified constructs and the relationships between them are hierarchized, which has practical implications for businesses. It allows them to concentrate on operational activities and formulate and implement strategies that are valued by consumers and supported by empirical evidence. The originality and value of this research lie in the conception and development of a comprehensive e-commerce model, which includes eleven constructs and twelve relationships. It also highlights the pivotal role of the customer experience.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 41
Documentos
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