Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Exploring student and teacher perspectiveson ChatGPT's impact in higher education

Publicações

Exploring student and teacher perspectiveson ChatGPT's impact in higher education

Título
Exploring student and teacher perspectiveson ChatGPT's impact in higher education
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2024
Autores
Záková, K
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Diana Urbano
(Autor)
FEUP
Cruz-Correia, R
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Guzmán, JL
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Matisák, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
ISSN: 1360-2357
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-017-HEE
Abstract (EN): Understanding how students interact with AI bots is a first step towards integrating them into instructional design. In this report, the results of a survey conducted in three European higher education institutions, and in the context of four different areas are presented. Among other things, they reveal for what purposes students use ChatGPT, whether they trust and feel satisfied with the interaction, how they perceive ChatGPT as a tool to support learning, and if they intend to use it in the future. The study compares results across groups by analyzing data obtained from convenience samples, which include participants of three European countries, with diverse backgrounds, varying technology and science-related fields, as well as academic program levels. Students' opinions regarding the utilization of ChatGPT in assessments are also documented, along with their perspectives on the potential future applications of these AI tools. The authors, teaching different subjects at different levels of higher education programs, describe their views on integrating ChatGPT and similar AI bots into instructional design.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 44
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Factors influencing the use of information and communication technologies by students for educational purposes (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Vera L. Miguéis; José Coelho Rodrigues
Exploring portuguese preschool educators’ attitudes and practices on information and communication technology (ICT) (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Begum Canaslan Akyar; Angélica Monteiro; Preciosa Fernandes
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-14 às 01:14:09 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico