Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Probabilistic analysis of train running safety on bridges: a state-of-the-art review

Publicações

Probabilistic analysis of train running safety on bridges: a state-of-the-art review

Título
Probabilistic analysis of train running safety on bridges: a state-of-the-art review
Tipo
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Ano
2025-01-07
Autores
Eduardo C. Granato
(Autor)
Outra
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Gonçalo Ferreira
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Ver página ORCID
António Abel Henriques
(Autor)
FEUP
Túlio N. Bittencourt
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Páginas: 1-39
ISSN: 2324-8378
Editora: Taylor & Francis
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Clarivate Analytics
Classificação Científica
CORDIS: Ciências Tecnológicas > Engenharia > Engenharia civil
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Engenharia civil
Outras Informações
ID Authenticus: P-017-ST7
Resumo (PT):
Abstract (EN): Train running safety when crossing bridges is an important issue due to the catastrophic consequences of possible derailments. Recent developments in railway technology have led to a great increase in operational speeds and axle loads, leading to significant dynamic amplifications and possibly structural and running safety issues. Assessment of derailment coefficients and running safety indexes is performed using train-track-bridge interaction models, which have advanced in recent decades and reached a mature state. However, most sources of excitation to which train-bridge coupled systems are subject are stochastic in nature, such as winds, earthquakes, track irregularities, and others. Structural and vehicle properties are also associated with uncertainties, which play a major role in the estimation of dynamic responses and evaluation of train running safety. Therefore, probabilistic methodologies are essential to accurately assess the bounds of dynamic responses and derailment coefficients and explicitly evaluate their reliability. Safety coefficients and dynamic amplification factors associated with both direct and indirect train running safety indexes are currently not calibrated with target reliability indexes, which results in possibly inefficient or unsafe design of bridges. This paper aims to present the state-of-the-art of stochastic analyses in train running safety assessment, discuss the main train-track-bridge dynamic interaction models and probabilistic methods used, and systematically evaluate recent applications regarding different stochastic sources of excitation. Gaps identified in the literature are also presented along with guidance for the development of further research.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 39
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

The effect of end bearings on the dynamic behaviour of floating-slab tracks with discrete slab units (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Pedro Alves Costa; Mohammed Hussein
The effect of embankment on high speed rail ground vibrations (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Pedro Alves Costa; Bryan Oliver; David Connolly; George Kouroussis
Stress and permanent deformation amplification factors in subgrade induced by dynamic mechanisms in track structures (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
A. Ramos; A. Gomes Correia; Rui Calçada; Pedro Alves Costa
High speed railway ground dynamics: a multi-model analysis (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Pedro Alves Costa; Paulo Soares; David Connolly; Kaitai Dong; Peter Woodward
Experimental validation of a non-linear train-track-bridge dynamic model of a stone arch railway bridge under freight traffic (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Rúben Silva; Diogo Ribeiro; Cristina Costa; António Arêde; Rui Calçada

Ver todas (7)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-04 às 02:41:28 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias