Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > An educational board game to promote the engagement of electric engineering students in ethical building of a sustainable and fair future

Publicações

An educational board game to promote the engagement of electric engineering students in ethical building of a sustainable and fair future

Título
An educational board game to promote the engagement of electric engineering students in ethical building of a sustainable and fair future
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2024
Autores
Monteiro, F
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Armando Jorge Sousa
(Autor)
FEUP
Revista
A Revista está pendente de validação pelos Serviços Administrativos.
Vol. 55
Páginas: 138-152
ISSN: 0095-8964
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-010-61R
Abstract (EN): Faced with the current unsustainability and recognizing the importance of engineering (and technology) in the Capitalocene, it is important to develop educational approaches that facilitate the awareness and training of engineering students to the sustainable future¿s construction. The main objective of the study is the evaluation of the educational approach developed (educational board game). It was used an action-research methodology and a quasi-experimental method. These results show that the developed game can be an important contribution in the engineers training to change the role of engineering to an ethical and responsible construction of a sustainable and fair future. © 2024 Taylor & Francis Group, LLC.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 14
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Pedagogical innovation to captivate students to ethics education in engineering (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
Monteiro, F; Armando Jorge Sousa
Decentring engineering education beyond the technical dimension: ethical skills framework (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Monteiro, F; Armando Jorge Sousa
CO2 Emissions Resulting from Large-Scale Integration of Electric Vehicles Using a Macro Perspective (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Monteiro, F; Armando Jorge Sousa
EVOLUTION OF THE PRESENCE OF ETHICAL EDUCATION IN ELECTRICAL ENGINEERING PROGRAMS IN PORTUGAL (2022)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Monteiro, F; Armando Jorge Sousa
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-29 às 05:09:08 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico