Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Teaching ROS1/2 and Reinforcement Learning using a Mobile Robot and its Simulation

Publicações

Teaching ROS1/2 and Reinforcement Learning using a Mobile Robot and its Simulation

Título
Teaching ROS1/2 and Reinforcement Learning using a Mobile Robot and its Simulation
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2023
Autores
Ventuzelos, V
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Leao, G
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Armando Jorge Sousa
(Autor)
FEUP
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 586-598
5th Iberian Robotics Conference, ROBOT 2022
23 November 2022 through 25 November 2022
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00X-J65
Abstract (EN): Robotics is an ever-growing field, used in countless applications, from domestic to industrial, and taught in advanced courses of multiple higher education institutions. Robot Operating System (ROS), the most prominent robotics architecture, integrates several of these, and has recently moved to a new iteration in the form of ROS2. This project aims to design a complete educational package meant for teaching intelligent robotics in ROS1 and ROS2. A foundation for the package was constructed, using a small differential drive robot equipped with camera-based virtual sensors, a representation in the Flatland simulator, and introductory lessons to both ROS versions and Reinforcement Learning (RL) in robotics. To evaluate the package's pertinence, expected learning outcomes were set and the lessons were tested with users from varying backgrounds and levels of robotics experience. Encouraging results were obtained, especially in the ROS1 and ROS2 lessons, while the feedback from the RL lesson provided clear indications for future improvements. Therefore, this work provides solid groundwork for a more comprehensive educational package on robotics and ROS.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 13
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-04 às 21:57:55 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias