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ENHANCING KNOWLEDGE AND STRATEGIC PLANNING OF BANK CUSTOMER LOYALTY USING FUZZY COGNITIVE MAPS

Título
ENHANCING KNOWLEDGE AND STRATEGIC PLANNING OF BANK CUSTOMER LOYALTY USING FUZZY COGNITIVE MAPS
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2017
Autores
Ferreira, FAF
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ferreira, JJM
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Fernandes, CIMAS
(Autor)
Outra
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Meidute Kavaliauskiene, I
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Jalali, MS
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
A Revista está pendente de validação pelos Serviços Administrativos.
Vol. 23
Páginas: 860-876
ISSN: 2029-4913
Outras Informações
ID Authenticus: P-012-R3X
Abstract (EN): Understanding customer loyalty has been a growing concern for the services industry. In a context of increasing competitive pressures, such loyalty is seen as a key element in service companies¿ success. Maintaining customer loyalty and identifying its underlying factors, however, are recognizably difficult to do. Grounded on the use of cognitive mapping techniques, this paper proposes a knowledge-based framework for the identification of the key determinants of customer loyalty, and the relationships among them. A step-by-step guide to the development of such a framework is presented, and illustrated through a practical application in the banking context. The resulting findings are supportive of the applicability of such methods for understanding customer loyalty, and the improvement of long-term relationships with customers. They are furthermore indicative of new ways in which knowledge can be incorporated into management activities to improve service outcomes. Some managerial implications of our contribution and avenues for future research are also reported.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 17
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