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Wearing failure as a path to innovation

Título
Wearing failure as a path to innovation
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2020
Autores
Ferreira, JJM
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Fernandes, CI
(Autor)
Outra
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ferreira, FAF
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 120
Páginas: 195-202
ISSN: 0148-2963
Editora: Elsevier
Outras Informações
ID Authenticus: P-00S-JZK
Abstract (EN): Innovation is a widely acknowledged key component of corporate performance management. However, most of the literature on this topic has tended to focus on determinants of corporate failure, thereby neglecting to look at the role of innovation failure in triggering innovative initiatives. By using a sample of companies covered by 2014 Community Innovation Survey data and applying econometric models, this study sought to analyze the impacts of innovative project failure. The results show that innovation failure is negatively correlated with companies' experience and acquisition of external knowledge. The main findings are consistent with the scarce literature on this research topic, and highlight the positive role that companies' accumulated experience has in their assimilation of knowledge flows.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 8
Documentos
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