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Publicações

International entrepreneurship research: Mapping and cognitive structures

Título
International entrepreneurship research: Mapping and cognitive structures
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2017
Autores
Ferreira, JJ
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Fernandes, CI
(Autor)
Outra
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ratten, V
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 30
Páginas: 545-566
ISSN: 1476-1297
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00M-M20
Abstract (EN): This study aims to provide international entrepreneurship researchers with a better understanding of publications related to this area and its evolutionary development. For this purpose this study uses a combination of bibliometric techniques such as citations, co-citations and social network analysis to analyse the scientific domain of international entrepreneurship. The paper challenges researchers to examine international entrepreneurship issues left undiscovered by current literature. Through the process of mapping and cognitive structure, our intention is to generate new ways of analysing the seminal papers on international entrepreneurship by fostering fresh approaches. The data analysis bridges the gap between international business and traditional entrepreneurship theory by focusing on the high citations of research published on international entrepreneurship with the current work that is happening in this research field. Future research suggestions for academics interested in international entrepreneurship are given that open the dialogue to the changing and dynamic global marketplace in which change is an essential part of business activity. Copyright © 2017 Inderscience Enterprises Ltd.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
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