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Publicações

Social Media Marketing: A Literature Review and Implications

Título
Social Media Marketing: A Literature Review and Implications
Tipo
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Ano
2016
Autores
Alves, H
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Fernandes, C
(Autor)
Outra
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Raposo, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
A Revista está pendente de validação pelos Serviços Administrativos.
Vol. 33
Páginas: 1029-1038
ISSN: 0742-6046
Editora: Wiley-Blackwell
Outras Informações
ID Authenticus: P-00M-8W6
Abstract (EN): This study carries out content analysis and systemizes articles on social media marketing in the Web of Science database. Forty-four studies were analyzed in accordance with a variation on the systematic review approach, involving synthesis- and interpretation-based assessment. The results demonstrate how most of the studies analyzed focus on the consumer perspective in terms of usage, share, and influence of social media on consumer decisions, and perceptions. The studies focusing on the firm's perspective centered not only on the usage of social media, but also on their implementation, optimization, and measurement of results. The majority of studies are quantitative and published in recent years. This study not only reached certain conclusions for both theory and practice, but also defined future lines of research according to the gaps detected by the study's results.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 10
Documentos
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