Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Entrepreneurial Attitudes and Perceptions in a Cross-Country Setting: Evidence From GEM Data

Publicações

Entrepreneurial Attitudes and Perceptions in a Cross-Country Setting: Evidence From GEM Data

Título
Entrepreneurial Attitudes and Perceptions in a Cross-Country Setting: Evidence From GEM Data
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2012
Autores
Fernandes, PO
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ferreira, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Fernandes, C
(Autor)
Outra
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 198-207
7th European Conference on Innovation and Entrepreneurship (ECIE)
PORTUGAL, SEP 20-21, 2012
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-005-K9X
Abstract (EN): In the late 20th century, entrepreneurship re-emerged as a key outline item of economic policy makers across Europe, both for some nations as well as for European Union as a whole. Reasonable economic growth joined with constantly high levels of unemployment encouraged expectations of entrepreneurship's potential as a source of job creation and economic growth. In spite of this growing interest, an inclusive theoretical and empirical research is needed. This paper aims to identify groups of countries that share similar patterns regarding the characteristics of entrepreneurial attitudes and perceptions. For this objective, it was selected 54 countries from the 2009 GEM survey, and a k-means cluster analysis technique was used. The results show three clusters with different entrepreneurial attitudes among the countries - high, medium and low entrepreneurial attitudes and perceptions.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 10
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-29 às 07:58:56 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico