Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Learning mobility in European higher education: How has the Union's flagship initiative progressed?

Publicações

Learning mobility in European higher education: How has the Union's flagship initiative progressed?

Título
Learning mobility in European higher education: How has the Union's flagship initiative progressed?
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2024
Autores
Pereira, MA
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
D'Inverno, G
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
ISSN: 0254-5330
Editora: Springer Nature
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-016-XQP
Abstract (EN): In 2010, the European Commission set out the development of an economy based on knowledge and innovation as one of the priorities of its Europe 2020 strategy for smart, sustainable, and inclusive growth. This culminated in the 'Youth on the Move' flagship initiative, aimed at enhancing the performance and international attractiveness of Europe's higher education institutions and raising the Union's overall education and training levels. Therefore, it is relevant to assess the performance of the 'Youth on the Move' initiative via the creation of composite indicators (CIs) and, ultimately, monitor the progress made by European countries in creating a positive environment supporting learner mobility. For this reason, we make use of the CI-building 'Benefit-of-the-Doubt' approach, in its robust and conditional setting to account for outliers and the human development of those nations, to exploit the European Commission's Mobility Scoreboard framework between 2015/2016 and 2022/2023. Furthermore, we incorporate the value judgements of experts in the sector to construct utility scales and compute weight restrictions through multi-criteria decision analysis. This enables the conversion of ordinal scales into interval ones based on knowledgeable information about reality in higher education. In the end, the results point to a slight performance improvement, but highlight the need to improve the 'Recognition of learning outcomes', 'Foreign language preparation', and 'Information and guidance'.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 31
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

A regulatory robust conditional approach to measuring the efficiency of wholesale water supply and wastewater treatment services (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
Pereira, MA; Vilarinho, H; D'Inverno, G; Ana Maria Cunha Ribeiro dos Santos Ponces Camanho

Da mesma revista

Using GRASP to Solve the Unit Commitment Problem (2003)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ana Viana; Jorge Pinho de Sousa; Manuel Matos
Tree search for the stacking problem (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Rui Rei; Joao Pedro Pedroso
The performance of education systems in the light of Europe 2020 strategy (2019)
Artigo em Revista Científica Internacional
Dovile Stumbriene; Ana S. Camanho; Audrone Jakaitiene
The assessment of retailing efficiency using network data envelopment analysis (2010)
Artigo em Revista Científica Internacional
C. B. Vaz; A. S. Camanho; R. C. Guimarães
The assessment of retailing efficiency using Network Data Envelopment Analysis (2010)
Artigo em Revista Científica Internacional
Vaz, CB; Ana Maria Cunha Ribeiro dos Santos Ponces Camanho; Guimaraes, RC

Ver todas (20)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-07 às 08:14:45 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias