Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > "ZARPAR"-Educational Program for Cognitive and Behavioral Development: Results of an Experiment to Evaluate Its Impact on Antisocial and Pro-Social Behavior

Publicações

"ZARPAR"-Educational Program for Cognitive and Behavioral Development: Results of an Experiment to Evaluate Its Impact on Antisocial and Pro-Social Behavior

Título
"ZARPAR"-Educational Program for Cognitive and Behavioral Development: Results of an Experiment to Evaluate Its Impact on Antisocial and Pro-Social Behavior
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2023
Autores
Santos, G
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Santos, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Farrington, DP
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
da Agra, C
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Castro, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Cardoso, Carla
(Autor)
FDUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Y-D99
Abstract (EN): Using an experimental design and a multi-measure and multi-informant approach, the current study sought to evaluate the impact of the early developmental prevention program ZARPAR-an intervention designed as a social and cognitive skills training program, that seeks to promote children's behavioral adjustment. A sample of elementary school children (experimental group n = 37; control group n = 66), attending Portuguese schools, was assessed before and 6 months after the intervention on the program's key-dimensions: behavioral problems, social skills, and executive functioning. Based on parent and teacher reports, the results largely suggested that the intervention had no effect or, for some dimensions, even the existence of negative outcomes. Possible reasons for these results are discussed. The current study highlights that, despite the overwhelmingly positive message about developmental prevention programs, not all interventions work, thus reinforcing the need for rigorous evaluations, in order to enhance the success of future interventions.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 29
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Validation of the Inventory of Callous-Unemotional Traits Among a portuguese sample of detained juvenile offenders (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Pedro Pechorro; James V. Ray2; Ricardo Barroso; João Maroco; Rui Abrunhosa Gonçalves
Psychometric properties of the Psychopathy Checklist: youth version among Portuguese juvenile delinquents (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Pedro Pechorro; Ricardo Barroso; João Marôco; Rui Xavier Vieira; Rui Abrunhosa Gonçalves
Investigating Sex-Related Moderation Effects and Mediation Effects of Self-Control on Delinquency Among Portuguese Youth (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Pechorro, P; DeLisi, M; Quintas, J; Goncalves, RA; Maroco, J
Five-factor model of personality and sexual aggression (2019)
Artigo em Revista Científica Internacional
Joana Carvalho; Pedro Nobre

Ver todas (6)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-09 às 00:03:40 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico