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Publicações

A comparison of the communication impact in CAN and TTP/C networks when supporting steer-by-wire systems

Título
A comparison of the communication impact in CAN and TTP/C networks when supporting steer-by-wire systems
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2004
Autores
Fernando Ataíde
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Max Mauro Santos
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 1078-1083
IEEE International Conference on Industrial Technology (ICIT)
Hammamet, TUNISIA, DEC 08-10, 2004
Indexação
Publicação em ISI Proceedings ISI Proceedings
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
INSPEC
COMPENDEX
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Engenharia electrotécnica, electrónica e informática
CORDIS: Ciências Tecnológicas > Engenharia
Outras Informações
ID Authenticus: P-007-ECB
Abstract (EN): Distributed real time system is a technology that is become widely used in diverse areas of application, including systems in vehicles, aircraft, locomotives, among others. Great part of these applications is considered critic. Hereupon, such systems must be predictable in relation to its logical result and its temporal behavior, same in operating under failure having to provide tolerances. Distributed real time system requires the use of deterministic and reliable communications mechanisms. A high trend in the automotive area is the replacing of great part of the mechanical andlor hydraulic systems for electronic systems, so called control-by-wire. To reach the objectives of the control-by-wire systems, it is necessary the use of distributed real time systems with fault tolerant properties. This work presents a study about the communication requirements in x-by-wire systems. A theoretic content and a detailed study of temporal property of the CAN and TTP/C network communication are presented in the environment of simulation of the x-by-wire system.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Notas: Industrial Technology, 2004. IEEE ICIT '04. 2004 IEEE International Conference on
Nº de páginas: 6
Tipo de Licença: Clique para ver a licença CC BY-NC
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
2004-icit-f_ataide 308.63 KB
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