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Prediction of ground-borne vibration induced by impact pile driving: numerical approach and experimental validation

Título
Prediction of ground-borne vibration induced by impact pile driving: numerical approach and experimental validation
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2023
Autores
Pedro Alves Costa
(Autor)
FEUP
Cristiana Ferreira
(Autor)
FEUP
Cecília Parente
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Jesus Fernandez
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 22 1
Páginas: 921-935
ISSN: 1671-3664
Editora: Springer Nature
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Z-ADH
Abstract (EN): Deep foundations are currently used in engineering practice to solve problems caused by weak geotechnical characteristics of the ground. Impact pile driving is an interesting and viable solution from economic and technical points of view. However, it is necessary to ensure that the environmental drawbacks, namely ground-borne vibration, are adequately met. For this purpose, the authors propose an axisymmetric finite element method-perfectly matched layer (FEM-PML) approach, where the nonlinear behavior of the soil is addressed through an equivalent linear methodology. Given the complexity of the problem, an experimental test site was developed and fully characterized. The experimental work comprised in-situ and laboratory soil characterization, as well as the measurement of vibrations induced during pile driving. The comparison between experimental and numerical results demonstrated a very good agreement, from which it can be concluded that the proposed numerical approach is suitable for the prediction of vibrations induced by impact pile driving. The experimental database is available as supplemental data and may be used by other researchers in the validation of their prediction models.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 15
Documentos
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