Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Information management: learning things outside textbooks

Publicações

Information management: learning things outside textbooks

Título
Information management: learning things outside textbooks
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2024
Autores
Silveira, Teresa
(Autor)
FLUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Ver página ORCID
Indexação
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
EBSCO
Academic Search Ultimate (EBSCO)
Outras Informações
Resumo (PT):
Abstract (EN): The world changed. More than ever information gains a strategic role in professional contexts. Organizations are told that they will not survive in the modern era without a strategy for managing and leveraging value from information (extended to knowledge). This means that organizations must change the way information is managed, from a “housekeeping” style to a transversal mode, similar to how Human Resources, Finance, or Information Technology departments. This paper recommends some actions to make information/knowledge management an asset to be measured and with an impact on career development. It is a qualitative analysis resulting from an exploratory literature review and its comparison with working experience and observation in the last 15 years as an information manager. Via this combination, it was possible to approach a different type of intellectual capital investment, resulting in the proposal of creating an information/knowledge ladder strategy followed by a new performance evaluation indicator resulting from the information/knowledge management investments. The key conclusion shows that although information/knowledge management is a key asset for success, it’s necessary to reinforce research and implementation studies in strategies that measure the returns on information/knowledge investments. It’s also fundamental to the role of the academic side, extra engaging with organizations but also investing more in studies and creating new measurement techniques and indicators to be explored by future information professionals, particularly information managers.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Notas: Bobcatsss 2024 Special Issue - Conferences Papers
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
17444_Silveira+(6) 318.01 KB
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

5 tips every new information professional should know (2024)
Outras Publicações
Silveira, Teresa
The role of neuroscience in information and knowledge appropriation (2018)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Leite, António Bastos ; Paletta, Francisco Carlos ; Martins, Fernanda ; Silveira, Teresa
Enhancing higher education through Kaizen 4.0: bridging human and artificial intelligence through Kaizen methodologies (2025)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Carneiro, Fátima; Suarez-Barraza, Manuel Francisco ; Silveira, Teresa; Serôdio, Maria; Antony, Jiju
Construir e educar para os ambientes de integração e desenvolvimento de conhecimento organizacional (2024)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Silveira, Teresa
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-04 às 19:21:40 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico