Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > High-Speed Fluid-Structure Interactions on a Compliant Panel Under Shock Impingement

Publicações

High-Speed Fluid-Structure Interactions on a Compliant Panel Under Shock Impingement

Título
High-Speed Fluid-Structure Interactions on a Compliant Panel Under Shock Impingement
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2023
Autores
vasconcelos, pb
(Autor)
FEP
McQuellin, LP
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Talluru, KM
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Neely, AJ
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: AIAA JournalImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 61
Páginas: 1077-1094
ISSN: 0001-1452
Outras Informações
ID Authenticus: P-010-QXW
Abstract (EN): <jats:p> This paper reports experimental results of fluid/structure interactions induced by shock impingement on a clamped-free/clamped-free compliant panel in a Mach 5.8 Ludwieg tube. A shock generator is used to statically impinge a shock on the panel with the aim of producing flow-induced vibrations. In turn, these vibrations create an aeroelastic coupling between the panel and the flowfield, which is dominated by the shock-wave/boundary-layer interactions. The influence of the structural compliance and shock impingement strength is assessed by testing a nominally rigid panel and compliant panels with thickness-to-length ratios of 0.0034 and 0.0068 with a shock generator at flow deflection angles of 0, 2, 3, 8, and 10 deg. One of the primary findings of the present work is that the aeroelastic response of the panel tends to shift from a structurally dominated to a fluid-dominated regime, which is sustained by either the freestream fluctuations or the fluid/structure coupling, depending on the structural compliance and shock impingement strength and location. This work is of fundamental nature, and its main goal is to analyze the interactions between high-speed flow and a thin compliant panel of canonical geometry. However, studies like this are crucial to characterize those complex couplings and provide experimental data that can help enhance the accuracy of aeroelastic modeling tools that feed into the design process of supersonic and hypersonic airframes. </jats:p>
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 18
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Reduced-order models for nonlinear flutter of composite laminates with curvilinear fibers (2019)
Artigo em Revista Científica Internacional
Hamed Akhavan; Pedro Ribeiro
Periodic vibration of plates with large Displacements (2002)
Artigo em Revista Científica Internacional
Pedro Leal Ribeiro
New Generalized Unified Solution Method for Thin Laminated Plates (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Caliri, MF; Tita, V; Ferreira, AJM

Ver todas (8)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-11-21 às 05:41:04 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico