Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Cooperative, Connected and Autonomous Mobility: Coordination at Intersections using Reservation-based Mechanisms

Publicações

Cooperative, Connected and Autonomous Mobility: Coordination at Intersections using Reservation-based Mechanisms

Título
Cooperative, Connected and Autonomous Mobility: Coordination at Intersections using Reservation-based Mechanisms
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2023
Autores
Francisco Filipe
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Pedro M. d'Orey
(Autor)
FCUP
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 3879-3886
26th IEEE International Conference on Intelligent Transportation Systems, ITSC 2023
Bilbao, 24 September 2023 through 28 September 2023
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-010-33Y
Abstract (EN): Road transportation is fundamental for the movement of individuals and goods, also contributing to economic development. A significant contributor to urban road congestion is poor intersection control using conventional traffic signals. In this work, we present a decentralized multi-agent system mechanism for road intersection management for connected autonomous vehicles, including the coordination of platoon formations. We propose a reservation-based mechanism able to maximize the overall vehicle throughput at intersections. The study introduces i) auctions as an alternative to the First-Come-First-Serve policy for assigning reservations to vehicles and ii) a method for resolving disputes between conflicting reservations. The results demonstrate the benefits of using platooning for improving throughput and the average delay in intersection control. The distributed nature of the approach increases scalability by shifting the majority of the computing burden from the intersection manager to the driving agents.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 8
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Cooperative, Connected and Autonomous Mobility: A Simulation Framework for Evaluating Coordination Mechanisms (2023)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Francisco Filipe; Zafeiris Kokkinogenis; Pedro M. d'Orey; Rosaldo J. F. Rossetti
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-24 às 10:53:51 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico