Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Exploring professional development opportunities for teachers in CLIL/bilingual education

Publicações

Exploring professional development opportunities for teachers in CLIL/bilingual education

Título
Exploring professional development opportunities for teachers in CLIL/bilingual education
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2024
Autores
Morgado, Margarida
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ellison, Maria
(Autor)
FLUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Ver página ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 111-124
IX Congreso Internacional de Enseñanza Bilingue de CIEB 2023
Guadalajara, 2023
Outras Informações
Resumo (PT):
Abstract (EN): Continual professional development (CPD) is essential for teachers to meet the professional and psychological challenge which CLIL/bilingual education brings. The provision and nature of CPD is often supported by official national programmes. Such has been the case in Portugal with the PEBI programme. However, this as yet only covers approximately 7% of official schools which does not represent the full extent of CLIL implementation in the country. Teachers and schools have sought alternatives for developing CLIL/bilingual education which deserve closer attention for the strategies used, resources produced and even their understanding of the concept of CLIL itself. This exploratory study investigates professional development opportunities that teachers have identified and used to implement CLIL in schools. It highlights two resources used for professional development: Erasmus+ funded programmes (staff mobility and school projects) and the role of Higher Education Institutions (HEIs). Data presented pertains to the situation in Portugal and was collected from web-based research utilizing the Erasmus+ database for the period of 2016-2021 as well as the Conselho Científico-Pedagógico da Formação Contínua (CCPFP) on accredited teacher development courses related to CLIL in Portugal. By discussing the merits and limitations of these resources it is hoped that these cases may inspire teachers, researchers and policy makers in other contexts to develop sustainable professional development practices.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
Actas del IX Congreso Internacional de Enseñanza Bilingüe CIEB 2023 6 192.36 KB
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Introduction [e-TEALS no.16, 2024] (2024)
Artigo em Revista Científica Nacional
Coelho, Margarida; Morgado, Margarida; Ellison, Maria
CLIL for higher education lecturers: a small private online course (2024)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Morgado, Margarida; Ellison, Maria ; Coelho, Margarida; Piquer-Piriz, Ana; Alejo, Rafael; Pávon, Victor; Coelho, Teresa
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-26 às 13:58:54 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico