Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > CLIL for higher education lecturers: a small private online course

Publicações

CLIL for higher education lecturers: a small private online course

Título
CLIL for higher education lecturers: a small private online course
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2024
Autores
Morgado, Margarida
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ellison, Maria
(Autor)
FLUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Ver página ORCID
Coelho, Margarida
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Piquer-Piriz, Ana
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Alejo, Rafael
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Pávon, Victor
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Coelho, Teresa
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 180-199
IX Congreso Internacional de Enseñanza Bilingue de CIEB 2023
Guadalajara, 2023
Outras Informações
Resumo (PT):
Abstract (EN): The concept of Higher Education Institutions (HEIs) as ecosystems which thrive by offering English-taught programmes to ever-increasing numbers of international students as well as providing multilingual spaces for home students is a reality in many parts of Europe and beyond. Leask (2015) sees this as an opportunity to improve the pedagogical quality of education. This implies supporting the continued professional development of HE lecturers in bilingual education and in the CLIL approach. CLIL responds to what Valcke et al. (2022) consider quality education in a lifelong learning perspective. This presentation describes a self-study Small Private Online Course (SPOC) “CLIL for Higher Education” developed by teacher educators in Portuguese and Spanish universities. The length of the SPOC is ten hours, divided into five 2-hour modules that can be approached flexibly in any order. The course aims to support teachers to understand the benefits of using CLIL when teaching content in English, to identify the linguistic and communicative needs of students who are learning in English and to learn to use effective learning and teaching strategies. Two pilots of the SPOC will be presented, one conducted at the University of Extremadura (Spain) and another at the Polytechnic Institute of Portalegre (Portugal) which provide examples of the flexible nature of the SPOC as a self-study resource and as part of a blended course for HE teachers. The two pilots are also analysed in terms of the advantages and limitations of the digital support from the point of view of users.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
Actas del IX Congreso Internacional de Enseñanza Bilingüe CIEB 2023 10 348.64 KB
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2025-06-24 às 07:43:27 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias