Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Teaching models and learning experimenting with chemistry: Possibilities to promote Brazilian youngster and adult¿s learning with meaning

Publicações

Teaching models and learning experimenting with chemistry: Possibilities to promote Brazilian youngster and adult¿s learning with meaning

Título
Teaching models and learning experimenting with chemistry: Possibilities to promote Brazilian youngster and adult¿s learning with meaning
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2017
Autores
Leão M.F.
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Oliveira E.C.
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Del Pino J.C.
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 18
Páginas: 97-101
ISSN: 0124-5481
Indexação
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Z-T5C
Abstract (EN): This paper reports a teaching intervention developed for promoting chemistry learning of 1st year of medium education at the Youngster and Adult Education Center (YAEC), in the city of Barra do Bugres, state of Mato Grosso, mid-western Brazil. The research involved 21 women at YAEC. The research methodology adopted is qualitative, allowing us to analyze the results subjectively and interpretatively. The data gathering instruments were one questionnaire applied before and after performing the course activities, as well as observations recorded in a logbook developed by the students. The results were analyzed through a content analysis technique. The categories of analysis were: youngster and adult¿s levels of interest, meaning and transposition of the chemistry knowledge for the resolution of problem situations. The study allowed us to identify and develop teaching strategies that would make possible contextualized chemistry teaching.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 4
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-14 às 13:12:00 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico