Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Moving learning into a smart urban park: students' perceptions of the Augmented Reality EduPARK mobile game

Publicações

Moving learning into a smart urban park: students' perceptions of the Augmented Reality EduPARK mobile game

Título
Moving learning into a smart urban park: students' perceptions of the Augmented Reality EduPARK mobile game
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2017
Autores
Pombo, L
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Marques, MM
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Lucas, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Carlos, V
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Loureiro, MJ
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Páginas: 117-134
ISSN: 1826-9745
Editora: Scuola IaD
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Z-T5A
Abstract (EN): The EduPARK game is developed under a game-based learning methodology. It is designed for outdoor learning settings by employing geocaching principles and mobile Augmented Reality technologies. The game aims to develop users' authentic and autonomous learning about diverse interdisciplinary themes in a smart urban park. It integrates learning guides for different target groups of basic education. The purpose of this paper is to present the game prototype development, and its first cycle of refinement, as the study followed a design-based research approach. The game evaluation involved 74 students from two school levels (aged 9-10 and 13-14). They explored and evaluated the game. Participant observation and focus groups were conducted. The evaluation allowed identifying positive characteristics of the game, such as immediate feedback and collaborative dynamics. Some questions included in the learning guides were perceived as difficult to understand and also some features came out to be considered for future improvements.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 18
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Augmented Reality and Mobile Learning in a Smart Urban Park: Pupils' Perceptions of the EduPARK Game (2018)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Pombo, L; Marques, MM; Carlos, V; Guerra, C; Lucas, M; Loureiro, MJ

Da mesma revista

Involving older adults in the design process: a humancentric Design Thinking approach (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Dias, I; Costa, E; Mealha, Ó
I am calm: Towards a psychoneurological evaluation of ABC ringtones (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Brown, JNA; Oliveira, J; Bakker, S
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-18 às 06:39:34 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico