Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Technological pedagogical content knowledge development: integrating technology with a Research Teaching Perspective

Publicações

Technological pedagogical content knowledge development: integrating technology with a Research Teaching Perspective

Título
Technological pedagogical content knowledge development: integrating technology with a Research Teaching Perspective
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2017
Autores
Moreira, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Vieira, R
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Páginas: 85-96
ISSN: 2013-9144
Outras Informações
ID Authenticus: P-00N-GN6
Abstract (EN): Technological Pedagogical Content Knowledge (TPCK) represents the teachers' professional knowledge needed to integrate technology in education. Following a design-based approach this study describes the strategies for designing and assessing an in-service science teacher education course. Data was obtained through interviews, questionnaires, using participant observation and analysis of in-service science teachers' professional portfolios. A detailed description of the research methodology and findings is given, including an overview of the implications of the study. Results show that integrating technology with a Research Teaching Perspective (RTP) could be a way to develop innovative science lessons for students. Suggestions for the creation of a design framework for the development of initial and in-service science teachers' TPCK are put forward.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 12
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Learning with digital technologies in prison: a scoping review (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
Rita Barros; Angélica Monteiro; Carlinda Leite
Learn by yourself: The Self-Learning Tools for Qualitative Analysis Software Packages (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Fábio Freitas; Jaime Ribeiro; Catarina Brandão; Luís Paulo Reis; Francislê Neri de Souza; António Pedro Costa
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-26 às 14:19:40 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico