Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Accounting Training in Portuguese Public Higher Education: : Analysis of course units

Publicações

Accounting Training in Portuguese Public Higher Education: : Analysis of course units

Título
Accounting Training in Portuguese Public Higher Education: : Analysis of course units
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2023
Autores
Alves, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Costa, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
18th Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI 2023
Aveiro, 20 June 2023 through 23 June 2023
Indexação
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Z-1MQ
Abstract (EN): The training in didactics for higher education accounting teachers, as well as the possibilities that arise from this training, are some of the concerns of a PhD study in Education at the University of Aveiro. The aim of this paper is to present the first research phase of the aforementioned study, which aims at analyzing the state of the art of the training in Accounting offered by Portuguese public higher education institutions. Specifically, it aims to identify in the syllabuses of accounting courses: i) which competences are being covered; ii) which teaching, learning and assessment methodologies and which educational resources are being used. It is considered that this phase of research will assist in the collection of guidelines for designing, implementing and evaluating an accounting teacher training program. Preliminary results showed that training has privileged the development of technical competence, using methodologies based on theoretical-practical classes, where theory is presented in a lecture by the teacher and practice is carried out through the resolution of cases and exercises. Accounting teachers tend to prioritize more traditional assessments, through assignments, tests, exams and examinations. Finally, digital resources are still scarcely mentioned in the syllabus. © 2023 ITMA.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-28 às 13:47:51 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico