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Synchronous Management of Mixed Traffic at Signalized Intersections Toward Sustainable Road Transportation

Título
Synchronous Management of Mixed Traffic at Signalized Intersections Toward Sustainable Road Transportation
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2023
Autores
Reddy, R
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Gaitan, MG
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Santos, PM
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Tovar, E
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: IEEE AccessImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 11
ISSN: 2169-3536
Editora: IEEE
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Y-K8A
Abstract (EN): In urban road transportation, intersections are traffic bottlenecks with increased waiting delays and associated adverse effects. A recently proposed intelligent intersection management (IIM) approach, the Synchronous Intersection Management Protocol (SIMP), synchronizes the vehicles access to simple single-lane isolated intersections, outperforming competing approaches in various performance metrics. In this paper, we apply SIMP to multi-lane intersections, increasing significantly the applicability of the protocol while dealing with the additional complexity emerging from the multiple crossing conflicts. Using the SUMO simulator, we compare the performance of SIMP with two conventional (Round-Robin - RR and Trivial Traffic Light Control - TTLC) and two IIM approaches (Intelligent Traffic Light Control - ITLC and Q-learning based Traffic Light Control - QTLC) under continuous and interrupted upstream traffic flows scenarios in urban settings. The results using a maximum speed of 30 km/h confirm the superiority of SIMP, improving traffic throughput (up to 14.4%) and reducing travel delays (up to 64.4%) and associated fuel consumption (up to 25.5%) when compared to the best of the other approaches.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 13
Documentos
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