Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Measuring the Potential to Reduce Crash Frequency of Urban Segments by a Probabilistic Approach

Publicações

Measuring the Potential to Reduce Crash Frequency of Urban Segments by a Probabilistic Approach

Título
Measuring the Potential to Reduce Crash Frequency of Urban Segments by a Probabilistic Approach
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2013
Autores
Sara Ferreira
(Autor)
FEUP
António Fidalgo Couto
(Autor)
FEUP
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 0-13
Road Safety and Simulation International Conference
Roma, Italy, 22 a 25 de Outubro de 2013
Indexação
Publicação em ISI Proceedings ISI Proceedings
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Engenharia civil
CORDIS: Ciências Tecnológicas > Engenharia > Engenharia civil
Outras Informações
Abstract (EN): This paper presents a probabilistic approach to measure the potential to reduce crash frequency of urban segments. This new approach leads to a hotspot definition and identification using a probabilistic model defining the dependent variable as an indicator of a discrete choice. A binary choice model is used considering a binary dependent variable that differentiates a hotspot from a safe site set by the number of crashes per kilometre. The explanatory variables to set similar segments are based on average annual daily traffic, segment length, density of minor intersections. A threshold value for the number of crashes per kilometre is set to distinguish hotspots from safe sites. Based on this classification, a binary model is applied that allows the construction of an ordered site list using the probability of a site being a hotspot. A demonstration of the proposed methodology is provided using simulated data. For the simulation design, urban segment data from Porto, Portugal, covering a five-year period are used. The results of the binary model show a good fit. To evaluate and compare the probabilistic method with other used methods described in the Highway Safety Manual, measures are used to test the performance of each method in terms of its power to detect the “true” hotspots. As already demonstrated through the application of the binary model to urban intersections, the test results indicate that the binary model performs better than the other two models. The gains of using this method are the simplicity, the reliability, and the efficiency.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

2nd Progress Report - LIVE Project (2014)
Relatório Técnico
Sara Ferreira; Marco Raul Soares Amorim; Luis Falcão; António Fidalgo Couto; Carlos Rodrigues; José Pedro Tavares
1st Interim Report LIVE Project (2013)
Relatório Técnico
Sara Ferreira; António Fidalgo Couto; José Pedro Tavares; Carlos Rodrigues
SIESTA – Enhancing Safety by Using Data from Real-Time Driver Drowsiness Feedback: Memoria Final (2018)
Relatório Técnico
Sara Ferreira; António Fidalgo Couto; José Pedro Tavares; Zafeiris Kokkinogenis
Proposta de expansão da rede de cinemómetros da rede Ascendi (2022)
Relatório Técnico
Sara Ferreira; António Lobo; António Couto; Sérgio Duarte; Joana Cabral
Memoria Final - Project SIESTA (2017)
Relatório Técnico
Sara Ferreira; António Fidalgo Couto; José Pedro Tavares; Zafeiris Kokkinogenis

Ver todas (134)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-03 às 11:12:36 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias