Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Educating for a Holistic View of the Earth System: A Review

Publicações

Educating for a Holistic View of the Earth System: A Review

Título
Educating for a Holistic View of the Earth System: A Review
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2021
Autores
Orion, N
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: GeosciencesImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 11
Página Final: 485
ISSN: 2076-3263
Editora: MDPI
Outras Informações
ID Authenticus: P-00V-XYA
Abstract (EN): The global society of today struggles with grand challenges, such as climate change, the degradation of ecosystems, and the loss of bio- and geodiversity, as identified in several documents. The search for solutions to these and other problems on the way to sustainable development necessarily involves a better understanding of the Earth system and its dynamics. The Earth system is composed of five highly dependent and interrelated subsystems that exchange matter and energy. This notion is at the base of what in the literature is named Earth System Science (ESS). Humanity has been profoundly altering the dynamics of this system, leading to the proposal of a new geological epoch-the Anthropocene. Developing a holistic understanding of the complex and tangled relationships between subsystems and the role of human impacts is the target of study of Earth System Education (ESE). With the assumptions of ESS, ESE is emerging as a new approach in science education. Based on a deep knowledge of the planet and the development of specific competencies, such as system thinking, it is possible to perform more actively and consciously in the relationships that citizens develop with the Earth system, enabling the existence of a more viable future for humanity.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 13
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Earth System Science and Education: From Foundational Thoughts to Geoethical Engagement in the Anthropocene (2025)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Ribeiro, T; Clara Vasconcelos
Variscan Plutonism in the Geodynamic Evolution of the Central Iberian Zone of Portugal: Castelo Branco Pluton as Another Piece of the Puzzle (2025)
Artigo em Revista Científica Internacional
Cruz, C; Sant'Ovaia, H; H. C. B. Martins; Antunes, IMHR; Rocha, A; Noronha, F
Use of geogrids and recycled rubber in railroad infrastructure for enhanced performance (2019)
Artigo em Revista Científica Internacional
Indraratna, B; Qi, Y; Ngo, TN; Rujikiatkamjorn, C; Neville, T; Fernanda Ferreira; Shahkolahi, A
The Impact of Multisensory Instruction on Geosciences Learning and Students' Motivation (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ferreira, FM; Clara Vasconcelos

Ver todas (18)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-29 às 19:30:53 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico