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Efficiency of ballast mats for the reduction of vibrations induced by traffic: A parametric study

Título
Efficiency of ballast mats for the reduction of vibrations induced by traffic: A parametric study
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2012
Autores
Costa, PA
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Lopes, P
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Cardoso, AS
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 98
Páginas: 1716-1735
ISSN: 1759-3433
Editora: Civil-Comp Press
Indexação
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Engenharia civil
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Q-SDN
Abstract (EN): This paper presents a numerical study developed in order to understand the dynamic behaviour of ballasted tracks with mats including the train-track-ground interaction. In order to achieve that goal, a case study is modelled by a 2.5D FEM-BEM formulation. A comprehensive approach is presented and the effects of the mat stiffness and location in depth are discussed. The comparison between isolated and non-isolated scenarios allowed concluding that the ballast mat has a dual effect, focusing on the train-track dynamic behaviour and on the reduction of high-frequency vibrations that are transmitted to the ground. Furthermore, it was found that better isolation efficiency can be reached by placing the mat beneath the subballast instead of below the ballast layer. ©Civil-Comp Press, 2012
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Notas: http://toc.proceedings.com/14998webtoc.pdf
Documentos
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