Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Market Segmentation Methodology: segmentation basis and classification methods

Publicações

Market Segmentation Methodology: segmentation basis and classification methods

Título
Market Segmentation Methodology: segmentation basis and classification methods
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2008
Autores
Oliveira Brochado, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Francisco Vitorino Martins
(Autor)
FEP
Revista
Vol. 10
Páginas: 132-149
ISSN: 1806-4892
Outras Informações
ID Authenticus: P-004-0QH
Abstract (EN): This. work provides a comprehensive review of the literature on market segmentation, focusing on the discussion of proposed bases and classification methods. Multiple segmentation bases are detached, organized according to two axes - observable/unobservable, general/specific of the product - and evaluated according to some criteria that must be satisfied for an effective segmentation: identifiability, Substantiality, accessibility, stability, actionability and responsiveness. Classification methods are also grouped in three classes - nonoverlapping, overlapping and fuzzy, according to the format of the partition matrix they provide.
Idioma: Português
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 18
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Green Wine Market Segmentation in the North of Portugal: the case of restaurateur managers (2009)
Artigo em Revista Científica Internacional
Oliveira Brochado, A; Francisco Vitorino Martins

Da mesma revista

Sounds of scents: olfactory-auditory correspondences in the online purchase experience of perfume (2020)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Mahdavi, M; Barbosa, B; Oliveira, Z; Chkoniya, V
The impact of CEO characteristics on organizational culture and on the silo effect (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Mouta, C; Raquel Meneses
International Outsourcing: a Process Approach to the Apparel Industry (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Maria do Rosário Moreira; Andrade, SRS; Sousa, Paulo Sérgio Amaral de
Green Wine Market Segmentation in the North of Portugal: the case of restaurateur managers (2009)
Artigo em Revista Científica Internacional
Oliveira Brochado, A; Francisco Vitorino Martins

Ver todas (7)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-24 às 15:35:15 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico