Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Green Wine Market Segmentation in the North of Portugal: the case of restaurateur managers

Publicações

Green Wine Market Segmentation in the North of Portugal: the case of restaurateur managers

Título
Green Wine Market Segmentation in the North of Portugal: the case of restaurateur managers
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2009
Autores
Oliveira Brochado, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Francisco Vitorino Martins
(Autor)
FEP
Revista
Vol. 11
Páginas: 7-18
ISSN: 1806-4892
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-003-S0B
Abstract (EN): Although being completely true that special knowledge is required to make wine, special knowledge. is also required to trade it. The development of knowledge to make better wine has occupied the minds of academics, scholars and producers for centuries, but the knowledge of a special effort to do business with wine is embryonic. Historically, the success factors for wine companies lay on production technology and products' quality. However, the growing competitiveness in the-market now requires a much more in-depth analysis of consumer behaviour aiming a better satisfaction of their needs. The wine market is growing in sophistication and the opportunities for market segmentation are increasing. This paper provides a broad review of some studies published about the wine consumer behaviour, with applications in the context of market segmentation. Using as segmentation base nine variables that measure the importance attributed to tangible and intangible features in the process of wine acquisition, we propose a classification of the. restaurateur managers in the north of Portugal into two groups.
Idioma: Português
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 12
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Market Segmentation Methodology: segmentation basis and classification methods (2008)
Artigo em Revista Científica Internacional
Oliveira Brochado, A; Francisco Vitorino Martins

Da mesma revista

Sounds of scents: olfactory-auditory correspondences in the online purchase experience of perfume (2020)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Mahdavi, M; Barbosa, B; Oliveira, Z; Chkoniya, V
The impact of CEO characteristics on organizational culture and on the silo effect (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Mouta, C; Raquel Meneses
Market Segmentation Methodology: segmentation basis and classification methods (2008)
Artigo em Revista Científica Internacional
Oliveira Brochado, A; Francisco Vitorino Martins
International Outsourcing: a Process Approach to the Apparel Industry (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Maria do Rosário Moreira; Andrade, SRS; Sousa, Paulo Sérgio Amaral de

Ver todas (7)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-11 às 20:15:53 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico