Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > A Geoethics Syllabus for Higher Education: Evaluation of an Intervention Programme

Publicações

A Geoethics Syllabus for Higher Education: Evaluation of an Intervention Programme

Título
A Geoethics Syllabus for Higher Education: Evaluation of an Intervention Programme
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2023
Autores
Alexandra Cardoso
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Tiago Ribeiro
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: GeosciencesImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 11
Página Final: 302
ISSN: 2076-3263
Editora: MDPI
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Z-6XG
Abstract (EN): Geoethics is a field of knowledge currently in full development. Researchers in geoethics are primarily concerned with the anthropogenic interaction with the Earth system. Due to its nature, geoethics holds particular importance in sustainable development due to its nature as it aims to promote ethical human behaviour that does not negatively impact the Earth system. In the present research, we implemented an intervention program addressing various issues related to the sustainability of the Earth system, such as the exploitation of geological resources, the management of geological risks, and the conservation and promotion of geopatrimony. The intervention program was applied to higher education students in the geosciences field. A sample of 90 students from various geosciences courses completed an initial questionnaire, revealing limited knowledge about geoethics. This study resorted to mixed-method research involving interviews with some students who volunteered (n = 52). The results showed that after applying the intervention programme, most students developed a deeper understanding of the topics addressed and recognised the contributions this scientific area can make to sustainable development. Additional research in geoethics education is essential to foster the integration of geoethics into the curricula of higher education institutions.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 12
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Evaluating Geological Knowledge in Senior Universities (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Clara Vasconcelos; Alexandra Cardoso; Joana Faria; Tiago Ribeiro; Marta Ribeiro

Da mesma revista

Earth System Science and Education: From Foundational Thoughts to Geoethical Engagement in the Anthropocene (2025)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Ribeiro, T; Clara Vasconcelos
Variscan Plutonism in the Geodynamic Evolution of the Central Iberian Zone of Portugal: Castelo Branco Pluton as Another Piece of the Puzzle (2025)
Artigo em Revista Científica Internacional
Cruz, C; Sant'Ovaia, H; H. C. B. Martins; Antunes, IMHR; Rocha, A; Noronha, F
Use of geogrids and recycled rubber in railroad infrastructure for enhanced performance (2019)
Artigo em Revista Científica Internacional
Indraratna, B; Qi, Y; Ngo, TN; Rujikiatkamjorn, C; Neville, T; Fernanda Ferreira; Shahkolahi, A
The Impact of Multisensory Instruction on Geosciences Learning and Students' Motivation (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ferreira, FM; Clara Vasconcelos

Ver todas (18)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-20 às 03:35:03 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico