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Finite element model updating of a bowstring-arch railway bridge based on experimental modal parameters

Título
Finite element model updating of a bowstring-arch railway bridge based on experimental modal parameters
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2012
Autores
Ribeiro, D
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Delgado, R
(Autor)
FEUP
Brehm, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Zabel, V
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 40
Páginas: 413-435
ISSN: 0141-0296
Editora: Elsevier
Indexação
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Engenharia civil
CORDIS: Ciências Tecnológicas > Engenharia > Engenharia civil
Outras Informações
ID Authenticus: P-002-8GW
Abstract (EN): This article describes the calibration of the numerical model of a bowstring-arch railway bridge based on modal parameters. An ambient vibration test allowed the identification of the natural frequencies, mode shapes and damping coefficients of several global and local modes of vibration of the bridge by the application of an output-only technique based on the enhanced frequency domain decomposition method. The calibration was performed using a genetic algorithm that allowed obtaining the optimal values of fifteen parameters of the numerical model. For the mode pairing, a new technique based on the calculation of the modal strain energy was used. The stability of a significant number of parameters, considering different initial populations, proved the robustness of the adopted algorithm in the scope of the optimization of the numerical model. The updated numerical model was validated based on an experimental test for the characterization of the modulus of deformability of the concrete and a dynamic test under railway traffic. The results showed an excellent agreement between numerical and experimental results.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: drr@isep.ipp.pt; ruiabc@fe.up.pt; rdelgado@fe.up.pt; maik.brehm@ulb.ac.be; volkmar.zabel@uni-weimar.de
Nº de páginas: 23
Documentos
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