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Publicações

On recommending urban hotspots to find our next passenger

Título
On recommending urban hotspots to find our next passenger
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2013
Autores
Ricardo Fernandes
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
João Gama
(Autor)
FEP
Michel Ferreira
(Autor)
FCUP
João Mendes-Moreira
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Luís Damas
(Autor)
Outra
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 17-23
3rd Workshop on Ubiquitous Data Mining, UDM 2013 - Co-located with the 23rd International Joint Conference on Artificial Intelligence, IJCAI 2013
3 August 2013
Indexação
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Engenharia electrotécnica, electrónica e informática
CORDIS: Ciências Físicas > Ciência de computadores > Cibernética > Inteligência artificial
Outras Informações
ID Authenticus: P-008-KWV
Abstract (EN): The rising fuel costs is disallowing random cruising strategies for passenger finding. Hereby, a recommendation model to suggest the most passengerprofitable urban area/stand is presented. This framework is able to combine the 1) underlying historical patterns on passenger demand and the 2) current network status to decide which is the best zone to head to in each moment. The major contribution of this work is on how to combine well-known methods for learning from data streams (such as the historical GPS traces) as an approach to solve this particular problem. The results were promising: 395.361/506.873 of the services dispatched were correctly predicted. The experiments also highlighted that a fleet equipped with such framework surpassed a fleet that is not: they experienced an average waiting time to pick-up a passenger 5% lower than its competitor. © 2013 IJCAI.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 1
Documentos
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