Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > A New Bi-Directional Charger for Vehicle-to-Grid Integration

Publicações

A New Bi-Directional Charger for Vehicle-to-Grid Integration

Título
A New Bi-Directional Charger for Vehicle-to-Grid Integration
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2011
Autores
Ricardo Ferreira
(Autor)
FEUP
Miguel Miranda
(Autor)
FEUP
Rui Esteves Araújo
(Autor)
FEUP
João Peças Lopes
(Autor)
FEUP
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 1-5
2011 2nd IEEE PES International Conference and Exhibition on Innovative Smart Grid Technologies, ISGT Europe 2011
Manchester, 5 December 2011 through 7 December 2011
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Engenharia electrotécnica, electrónica e informática
CORDIS: Ciências Tecnológicas > Tecnologia > Tecnologia energética > Veículos eléctricos ; Ciências Tecnológicas > Engenharia > Engenharia electrotécnica
Outras Informações
ID Authenticus: P-008-3RX
Abstract (EN): Bidirectional and efficient on-board charger systems for electric vehicles is a challenge nowadays. This paper describes a novel power converter system that implements bidirectional flow between the grid and an electric vehicle battery, where a dual active bridge is advantageous. With a bidirectional topology and proper control all the major grid constraints, such as power quality, harmonic rejection, active and reactive power control, and others, can be easily satisfied. A hardware prototype of the power converter is built. Experimental results from this hardware prototype verify the preliminary operation and claims of the V2G power interface.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: raraujo@fe.up.pt
Nº de páginas: 5
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Das mesmas áreas científicas

Evaluation of an Energy Loss-Minimization Algorithm for EVs Based on Induction Motor (2012)
Capítulo ou Parte de Livro
Pedro Melo; Ricardo de Castro; Rui Esteves Araújo
Wheel slip control of EVs based on sliding mode technique with conditional integrators (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ricardo de Castro; Rui Esteves Araújo; Diamantino Freitas
Robust DC-Link Control in EVs With Multiple Energy Storage Systems (2012)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ricardo de Castro; Rui Esteves Araújo; João Pedro F. Trovão; Paulo G. Pereirinha; Pedro Melo; Diamantino Freitas
Real-time estimation of tyre-road friction peak with optimal linear parameterisation (2012)
Artigo em Revista Científica Internacional
R. de Castro; Rui E. Araújo; Diamantino Freitas
Reusable IP cores library for EV propulsion systems (2010)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ricardo de Castro; Rui Esteves Araújo; Diamantino Freitas

Ver todas (9)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-25 às 09:42:53 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico