Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Creating New Services

Publicações

Creating New Services

Título
Creating New Services
Tipo
Capítulo ou Parte de Livro
Ano
2013
Autores
Lia Patrício
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Raymond P. Fisk
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Economia e gestão
CORDIS: Ciências Sociais > Economia > Marketing
Outras Informações
Abstract (EN): This chapter explores creating new services through service design. Service innovation requires developing new ways of value co-creation between customers and service organizations to improve human well-being. Service design is essential to service innovation because it brings a service organization¿s strategy and innovative service ideas to life. This chapter introduces service innovation, examines the challenges of creating new services, and synthesizes different contributions from the interdisciplinary service design field. It then presents the multilevel service design method and describes the service design process through its iterative stages of understanding the customer experience, designing the service offering and prototyping the service experience.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Selected papers from SERVSIG Conference 2010 - Managing Service Quality Journal (2011)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Raymond P. Fisk; Lia Patrício
Integrating Management and Interaction Design perspectives for Service Design: The MINDS framework (2015)
Outras Publicações
Jorge Teixeira; Lia Patrício; Ko-Hsun Huang; Raymond P. Fisk; Leonel Nóbrega; Larry Constantine
Improving Health Information Systems by employing a Service Design perspective (2014)
Outras Publicações
Jorge Teixeira; Lia Patrício; Raymond P. Fisk; Leonel Nóbrega; Larry Constantine
From service experience to value constellation experience: an activity-centric perspective (2015)
Outras Publicações
Jorge Teixeira; Lia Patrício; Raymond P. Fisk
An activity-centric perspective to upframe customer experience and foster service innovation (2017)
Outras Publicações
Jorge Teixeira; Lia Patrício; Karl-Jakob Mickelsson; Kristina Heinonen; Raymond P. Fisk

Ver todas (44)

Das mesmas áreas científicas

The "Digitalisation" of Youth: How Do They Manage and Integrate Digital Technologies? (2010)
Capítulo ou Parte de Livro
Pedro Manuel dos Santos Quelhas Taumaturgo de Brito
Marketing Tribal - O Marketing das Comunidades (2014)
Capítulo ou Parte de Livro
Raquel Meneses
Managing Value Co-Creation through Interfaces with Suppliers (2014)
Artigo em Revista Científica Internacional
Catarina Roseira; Carlos Brito
"Futurizing" smart service: implications for service researchers and managers (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Nancy Viola Wuenderlich; Kristina Heinonen; Amy L. Ostrom; Lia Patricio; Rui Sousa; Chris Voss; Jos G.A.M. Lemmink
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-15 às 09:38:07 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico