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Publicações

Healthcare professionals as customers: A service perspective on Portuguese primary care health information systems

Título
Healthcare professionals as customers: A service perspective on Portuguese primary care health information systems
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2013
Autores
teixeira, jg
(Autor)
FEUP
patricio, l
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
nobrega, l
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
constantine, ll
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
fisk, rp
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 377-381
2013 IEEE 15th International Conference on e-Health Networking, Applications and Services, Healthcom 2013
Lisbon, 9 October 2013 through 12 October 2013
Indexação
Publicação em ISI Proceedings ISI Proceedings
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge
Outras Informações
ID Authenticus: P-009-W7S
Abstract (EN): Health information systems are becoming ubiquitous throughout healthcare delivery processes. Governments, enticed by the potential for improved patient care and cost reduction, are pushing for more integrated IT systems in healthcare. However, the successful adoption of these systems depends on the value they create as a service for healthcare professionals and how they support their activities. Following a call for more multidisciplinary research in health information systems and increased end-user participation in HIS development, this study presents a service perspective that considers users of health information systems (HIS) as active partners and co-creators of value, instead of passive recipients of the functionalities brought by these IT systems. From a service perspective we frame healthcare professionals as customers of HIS, and analyze how they can better support healthcare provision. We present an in-depth study of primary care professionals experience with the HIS of the Portuguese National Health Service. Experience was systematized using Customer Experience Modeling, a method that takes into account the holistic nature of experience. Results portray and evaluate HIS according to professionals' experience requirements. They also show a fragmented reality where HIS usefulness is being hampered by integration and performance issues. HIS design guidelines are also posited. © 2013 IEEE.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 5
Documentos
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