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Identifying Management Procedures to Deal with Connection of Electric Vehicles in the Grid

Título
Identifying Management Procedures to Deal with Connection of Electric Vehicles in the Grid
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2009
Autores
João Peças Lopes
(Autor)
FEUP
Filipe Joel Soares
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Pedro Miguel Rocha Almeida
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 1062-1069
Bucharest PowerTech Conference
Bucharest, ROMANIA, JUN 28-JUL 02, 2009
Indexação
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Engenharia electrotécnica, electrónica e informática
CORDIS: Ciências Tecnológicas > Engenharia > Engenharia electrotécnica
Outras Informações
ID Authenticus: P-003-SR6
Abstract (EN): This paper describes a research developed to identify management procedures to deal with the charging of Electric Vehicles (EVs) batteries in scenarios characterized by a large scale deployment of this new kind of load. Three approaches were studied: dumb charging, dual tariff policy and smart charging. To assess the efficacy of such procedures, the grid integration of EVs was pushed to its limit for each of the adopted charging management approaches. A Medium Voltage (MV) grid, representative of a residential area distribution grid in Portugal, was used as testing environment. Several shares of EVs technologies were considered for different integration scenarios. Voltage profiles and branch congestion levels were evaluated, for the peak load hour, for grid technical limits checking. Losses were also evaluated for a typical daily load profile.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 8
Documentos
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