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Publicações

New methodology for calculation of required prestressing levels in continuous precast bridge decks

Título
New methodology for calculation of required prestressing levels in continuous precast bridge decks
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2013
Autores
Carlos Sousa
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Marco Fonseca
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Afonso Serra Neves
(Autor)
FEUP
Revista
Vol. 18 11
Páginas: 1219-1226
ISSN: 1084-0702
Editora: ASCE
Indexação
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Engenharia civil
CORDIS: Ciências Tecnológicas > Engenharia > Engenharia civil > Engenharia de infra-estruturas ; Ciências Tecnológicas > Engenharia > Engenharia civil > Engenharia estrutural
Outras Informações
ID Authenticus: P-006-6CR
Abstract (EN): The calculation of minimum required prestressing levels in prestressed bridge deck girders is usually governed by serviceability requirements in terms of allowable stress levels. In the case of continuous structures, different quantities of prestressing steels have to be quantified for different critical locations and, owing to the structure hyperstaticity, the prestressing force required for a given critical cross section depends on the quantities of prestressing steels adopted in the remainder of the structure. This paper presents a feasible methodology for quantification of the minimum required prestress forces for different critical cross sections, avoiding the use of iterative procedures. A methodology for taking into account the variability of the structure response, owing to the uncertainty associated with the quantification of creep, shrinkage, and construction timings is also presented. Monte Carlo simulations, based on the Latin Hypercube sampling method, are used in the calculation of the statistical distribution of the long-term structure response. Two case studies are presented to show the relevance of the aforementioned variability and its consequences in terms of minimum required prestressing levels.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: cfsousa@fe.up.pt; magf@fe.up.pt; ruiabc@fe.up.pt; asneves@fe.up.pt
Nº de páginas: 8
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