Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Production of Honeycomb Structures Based on Rapid Prototyping Process Leftovers

Publicações

Production of Honeycomb Structures Based on Rapid Prototyping Process Leftovers

Título
Production of Honeycomb Structures Based on Rapid Prototyping Process Leftovers
Tipo
Capítulo ou Parte de Livro
Ano
2002
Autores
H. Nogueira
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
D. Abílio
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Engenharia mecânica
CORDIS: Ciências Tecnológicas > Engenharia > Engenharia mecânica
Outras Informações
Abstract (EN): The LOM (Laminated Object Manufacturing) rapid prototyping process builds, layer-by-layer, paper prototypes. Although the machine operator tries to build the maximum number of prototypes in the working area, larges amounts of paper, which are not used, are disposed (cubes, frames and paper guides). The purpose of this communication is to present the work being conducted, at INEGI, for the development of innovative paper honeycomb structures, using the LOM leftovers. Honeycomb structures have been manufactured in a variety of materials, such as rubber, Kevlar, aluminium, paper, etc. A convenient balance between strength, stiffness and weight, achieved with this type of cellular materials, makes them very attractive for different types of applications, such as aeronautical and aerospace industry. Different types of specimens were produced varying several parameters in order to maximize the mechanical properties of the honeycomb structure such as: the paper coating, the features of top and bottom faces, the structure and filling of the cells and the attachment system of the faces to the cells. Finally, using the data obtained from the experimental tests, honeycomb panels with different geometries and sizes will be used in a car prototype to the Eco Shell-Marathon Competition.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Das mesmas áreas científicas

The influence of migrated materials on Tool wear ratio (2002)
Tese
José Duarte Ribeiro Marafona; Sem Nome; Catherine Wykes
Análise Dinâmica de Estruturas de Veículos (1985)
Tese
José António dos Santos Almacinha; Lúcia Maria Dinis

Ver todas (513)

Do mesmo livro

The Importance of Rapid Tooling in Product Development (2002)
Capítulo ou Parte de Livro
Pedro Vasconcelos; F. Jorge Lino; Rui J. Neto
Substrate and composition effects on BSCCO thin films deposited by aerosol MOCVD (2002)
Artigo em Revista Científica Internacional
Tavares, Pedro B.; Amaral, V. S.; Araújo, João Pedro; Oliveira, Manuel Cid P; Vieira, Joaquim Manuel
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-03 às 02:55:22 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias