Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Child functioning in inclusive preschools: associations between self-regulation, engagement, prosociality, and hyperactivity

Publicações

Child functioning in inclusive preschools: associations between self-regulation, engagement, prosociality, and hyperactivity

Título
Child functioning in inclusive preschools: associations between self-regulation, engagement, prosociality, and hyperactivity
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2023
Autores
Vera Coelho
(Autor)
FPCEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Joana Cadima
(Autor)
FPCEUP
Revista
Vol. 86 Article 101518
ISSN: 0193-3973
Editora: Elsevier
Outras Informações
Resumo (PT):
Abstract (EN):
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
1-16 1571.68 KB
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

The quality of caregiver-child interactions in infant classrooms in Portugal: the role of caregiver education (2018)
Artigo em Revista Científica Internacional
Sílvia Barros; Joana Cadima; Ana Isabel Pinto; Donna M. Bryant; Manuela Pessanha; Carla Peixoto; Vera Coelho
Stability and change in teacher-infant interaction quality over time (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Manuela Pessanha; Carla Peixoto; Sílvia Barros; Joana Cadima; Ana Isabel Pinto; Vera Coelho; Donna M. Bryant
Self-regulation, engagement, and developmental functioning in preschool-aged children (2019)
Artigo em Revista Científica Internacional
Vera Coelho; Joana Cadima; Ana Isabel Pinto; Cristiana Guimarães
Quality of infant child care and early infant development in Portuguese childcare centers (2019)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ana Isabel Pinto; Joana Cadima; Vera Coelho; Donna M. Bryant; Carla Peixoto; Manuela Pessanha; Margaret R. Burchinal; Sílvia Barros

Ver todas (7)

Da mesma revista

Romantic relationships and nonsuicidal self-injury among college students: The mediating role of emotion regulation (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Silva, E; Machado, BC; moreira, cs; Ramalho, S; Goncalves, S
Parent-partner and parent-child attachment: Links to children's emotion regulation (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Tiago Ferreira; Marisa Matias; Helena Carvalho; Paula Mena Matos
Does social-behavioral adjustment mediate the relation between executive function and academic readiness? (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Joana Baptista; Ana Osório; Eva Costa Martins; Carla Martins
Age differences and short-term stability in hope: results from a sample aged 15 to 80 (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Susana Marques; Matthew W. Gallagher
Activity settings in toddler classrooms and quality of group and individual interactions (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Carolina Guedes; Joana Cadima; Teresa Aguiar; Cecília Aguiar; Clara Barata
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-12 às 21:36:58 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico