Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > A Roadmap to Gamify Programming Education

Publicações

A Roadmap to Gamify Programming Education

Título
A Roadmap to Gamify Programming Education
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2020
Autores
Swacha, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ricardo Queiros
(Autor)
Outra
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Paiva, JC
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
José Paulo Leal
(Autor)
FCUP
Kosta, S
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Montella, R
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 26:1-26:7
1st International Computer Programming Education Conference, ICPEC 2020
25 June 2020 through 26 June 2020
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00S-DE4
Abstract (EN): Learning programming relies on practicing it which is often hampered by the barrier of difficulty. The combined use of automated assessment, which provides fast feedback to the students experimenting with their code, and gamification, which provides additional motivation for the students to intensify their learning effort, can help pass the barrier of difficulty in learning programming. In such environment, students keep receiving the relevant feedback no matter how many times they try (thanks to automated assessment), and their engagement is retained (thanks to gamification). While there is a number of open software and programming exercise collections supporting automated assessment, up to this date, there are no available open collections of gamified programming exercises, no open interactive programming learning environment that would support such exercises, and even no open standard for the representation of such exercises so that they could be developed in different educational institutions and shared among them. This gap is addressed by Framework for Gamified Programming Education (FGPE), an international project whose primary objective is to provide necessary prerequisites for the application of gamification to programming education, including a dedicated gamification scheme, a gamified exercise format and exercises conforming to it, software for editing the exercises and an interactive learning environment capable of presenting them to students. This paper presents the FGPE project, its architecture and main components, as well as the results achieved so far. 2012 ACM Subject Classification Social and professional topics ! Computer science education.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

GEdIL-Gamified Education Interoperability Language (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Swacha, J; Paiva, JC; José Paulo Leal; Ricardo Queiros; Montella, R; Kosta, S
Poster: Students' Usability Evaluation of the FGPE Gamified Programming Learning Environment (2022)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Swacha, J; Miernik, F; Ignasiak, MS; Montella, R; De Vita, CG; Mellone, G; Ricardo Queiros; Paiva, JC; José Paulo Leal; Kosta, S
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-23 às 08:23:56 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico