Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Programming Exercises Interoperability: The Case of a Non-Picky Consumer

Publicações

Programming Exercises Interoperability: The Case of a Non-Picky Consumer

Título
Programming Exercises Interoperability: The Case of a Non-Picky Consumer
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2021
Autores
Ricardo Queiros
(Autor)
Outra
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Paiva, JC
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
José Paulo Leal
(Autor)
FCUP
Indexação
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00V-AKY
Abstract (EN): Problem-solving is considered one of the most important skills to retain in the coming decades for building a modern and proactive society. In this realm, computer programming learning is vital to enrich those skills. Practicing in this area boils down to solve programming exercises. In order to foster this practice, it is necessary to provide students with the best of the breed automated tools and a good set of exercises in a fair quantity covering the curricula of a typical programming course. Despite the increasing appearance of automated tools such as program evaluators, gamification engines and sophisticated web environments, access to exercises remains problematic. In fact, although the existence of several code repositories (most for feed computer programming contests), the majority of them store the exercises in proprietary formats and without any access facilities hindering their use. This leaves no other option to teachers but to manually create programming exercises which is time-consuming and error prone, or simply, reuse the same exercises, from previous years, which is considered as a detrimental and limiting approach to enhance multi-faceted and creative programmers. The article surveys the current interoperability efforts on programming exercises, more precisely, in terms of serialization formats and communication protocols. This study will sustain the selection of an API to feed a code playground called LearnJS with random programming exercises.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Design and implementation of an IDE for learning programming languages using a gamification service (2016)
Capítulo ou Parte de Livro
Paiva, JC; José Paulo Leal; Ricardo Queiros
Managing Gamified Programming Courses with the FGPE Platform (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Paiva, JC; Ricardo Queiros; José Paulo Leal; Swacha, J; Miernik, F
GEdIL-Gamified Education Interoperability Language (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Swacha, J; Paiva, JC; José Paulo Leal; Ricardo Queiros; Montella, R; Kosta, S
Gamification of Learning Activities with the Odin service (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Paiva, JC; José Paulo Leal; Ricardo Queiros
Fostering Programming Practice through Games (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Paiva, JC; José Paulo Leal; Ricardo Queiros

Ver todas (18)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-07 às 20:22:35 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias