Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Game-Based Coding Challenges to Foster Programming Practice

Publicações

Game-Based Coding Challenges to Foster Programming Practice

Título
Game-Based Coding Challenges to Foster Programming Practice
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2020
Autores
Paiva, JC
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
José Paulo Leal
(Autor)
FCUP
Ricardo Queiros
(Autor)
Outra
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Página Inicial: 18:1
1st International Computer Programming Education Conference, ICPEC 2020
25 June 2020 through 26 June 2020
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00S-DD9
Abstract (EN): The practice is the crux of learning to program. Automated assessment plays a key role in enabling timely feedback without access to teachers but alone is insufficient to engage students and maximize the outcome of their practice. Graphical feedback and game-thinking promote positive effects on students' motivation as shown by some serious programming games, but those games are complex to create and adapt. This paper presents Asura, an environment for assessment of game-based coding challenges, built on a specialized framework, in which students are invited to develop a software agent (SA) to play it. During the coding phase, students can take advantage of the graphical feedback to complete the proposed task. Some challenges also encourage students to think of a SA that plays in a setting with interaction among SAs. In such a case, the environment supports the creation and visualization of tournaments among submitted agents. Furthermore, the validation of this environment from the learners' perspective is also described. 2012 ACM Subject Classification Applied computing ! Interactive learning environments; Applied computing ! E-learning.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Design and implementation of an IDE for learning programming languages using a gamification service (2016)
Capítulo ou Parte de Livro
Paiva, JC; José Paulo Leal; Ricardo Queiros
Managing Gamified Programming Courses with the FGPE Platform (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Paiva, JC; Ricardo Queiros; José Paulo Leal; Swacha, J; Miernik, F
GEdIL-Gamified Education Interoperability Language (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Swacha, J; Paiva, JC; José Paulo Leal; Ricardo Queiros; Montella, R; Kosta, S
Gamification of Learning Activities with the Odin service (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Paiva, JC; José Paulo Leal; Ricardo Queiros
Fostering Programming Practice through Games (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Paiva, JC; José Paulo Leal; Ricardo Queiros

Ver todas (18)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-07-23 às 09:31:39 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias