Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Models and the Nature of Science: What Mediates Their Implementation in Portuguese Biology and Geology Classes?

Publicações

Models and the Nature of Science: What Mediates Their Implementation in Portuguese Biology and Geology Classes?

Título
Models and the Nature of Science: What Mediates Their Implementation in Portuguese Biology and Geology Classes?
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2021
Autores
Torres, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: Education SciencesImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 11
Página Final: 688
ISSN: 2227-7102
Editora: MDPI
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00V-M8W
Abstract (EN): Currently, it is considered fundamental to improve students' views of the nature of science (NOS) in science classes. In addition, models are also important in science education, not only as contributors for students to develop their views of the NOS, but also for them to develop conceptual knowledge, as well as inquiry skills. Teachers greatly influence students' learning experience. With the aim to improve prospective science teachers' views of the NOS and about models, and to better understand the factors that mediate the translation of their views into their classroom practices, a research project was conducted. An intervention programme was applied, and prospective science teachers' classes were observed. Data were collected, encompassing a diverse set of data sources: (i) questionnaires and interviews (given to prospective science teachers before and after the intervention programme); (ii) prospective science teachers' lesson plans and portfolios: (iii) videotapes and observations of the classroom instruction; (iv) and, lastly, final interviews were given to both prospective science teachers and their school supervisors. Although prospective science teachers have improved their views regarding the NOS and models, they taught about the NOS and used models in very different ways. Some factors that mediate the translation of teachers' views and some educational implications will be discussed.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 27
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

“The game changers”: How equity-driven pedagogical scaffolding reduces participation disparities in physical education (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ribeiro, Eugénio; Farias, Cláudio; Mesquita, Isabel
‘No one is left behind?’: A mixed-methods case study of equity and inclusion in physical education teacher education (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ribeiro, Eugénio Paiva Pereira ; Mesquita, Isabel Maria Ribeiro; Farias, Cláudio Filipe Guerreiro
The unbearable lightness of being an early childhood educator in day-care settings † (2025)
Artigo em Revista Científica Internacional
Bárbara Tadeu; Amélia Lopes
The Social Motivational Orientations in Sport Scale (SMOSS): Validation for portuguese physical education students (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Bessa, Cristiana ; Silva, Sara Mesquita da; Farias, Cláudio; Mesquita, Isabel

Ver todas (46)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-13 às 09:33:17 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico