Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Bridging Music and Chemistry: A Marching Band Analogy to Teach Kinetic-Molecular Theory

Publicações

Bridging Music and Chemistry: A Marching Band Analogy to Teach Kinetic-Molecular Theory

Título
Bridging Music and Chemistry: A Marching Band Analogy to Teach Kinetic-Molecular Theory
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2022
Autores
Vieira, H
(Autor)
FCUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Carla Morais
(Autor)
FCUP
Revista
Vol. 99
Páginas: 729-735
ISSN: 0021-9584
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00V-TC9
Abstract (EN): Scientific literacy is an important skill for students' success, given the characteristics of today's society. However, not all students have a natural predisposition toward science, chemistry in particular. Considering the relevance of transdisciplinary learning, schools should foster the scientific abilities for which students may have less aptitude or interest by taking advantage of areas and subjects that they have more inclination and knowledge. The use of analogies through comparisons between familiar and unfamiliar domains can potentiate the learning of abstract, unknown, or complex chemistry concepts. This article describes a case study regarding the use of a marching band analogy that was developed to teach kinetic-molecular theory. The study involved a convenience sample of 50 Portuguese seventh grade students attending a middle school music course, from four specialized music education schools. Data was collected through a questionnaire and an interview. Results reveal that the marching band analogy for kinetic-molecular theory, considering the students' profile, is didactic and suitable, enhances their attention and interest, and promotes their chemistry learning. In order to benefit chemistry education, we recommend the development and use of analogies between chemistry and music with students of similar profiles or the use of different areas and subjects for other student profiles.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 7
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Química ao pé da letra”: O encontro das palavras com o ensino e a divulgação da química (2021)
Resumo de Comunicação em Conferência Nacional
João Paiva; Carla Morais; Martinho Soares; José Luís Araújo; Hugo Vieira; Luciano Moreira
Musical Analogies to Teach Middle School Students Topics of the Quantum Model of the Atom (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Vieira, H; Carla Morais

Da mesma revista

The complexity of teaching and learning chemical equilibrium (2000)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
João Paiva; Gil, VMS
Le Chat: Simulation in chemical equilibrium (2003)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
João Paiva; Gil, VMS; Correia, AF
Equilibrium: A teaching learning activity (1999)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
João Paiva; Gil, VMS
A New Proposal for Inquiry Activity Using a Low-Cost Remote Acid-Base Titration (2025)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Cachichi, RC; Aviles, IEC; Barbosa, MF; Carla Morais; Girotto, GG Jr; Galembeck, E
Using Green Star Metrics To Optimize the Greenness of Literature Protocols for Syntheses (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Rita C. C. Duarte; Maria Gabriela Ribeiro; Adélio A. S. C. Machado

Ver todas (51)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-19 às 13:01:57 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico