Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Customer data mining for lifestyle segmentation

Publicações

Customer data mining for lifestyle segmentation

Título
Customer data mining for lifestyle segmentation
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2012
Revista
Vol. 39 3
Páginas: 9359-9366
ISSN: 0957-4174
Editora: Elsevier
Indexação
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
INSPEC
COMPENDEX
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Economia e gestão
Outras Informações
ID Authenticus: P-002-7TE
Abstract (EN): A good relationship between companies and customers is a crucial factor of competitiveness. Market segmentation is a key issue for companies to develop and maintain loyal relationships with customers as well as to promote the increase of company sales. This paper proposes a method for market segmentation in retailing based on customers' lifestyle, supported by information extracted from a large transactional database. A set of typical shopping baskets are mined from the database, using a variable clustering algorithm, and these are used to infer customers lifestyle. Customers are assigned to a lifestyle segment based on their purchases history. This study is done in collaboration with an European retailing company.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 8
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Desenho de promoções diferenciadas em empresas de retalho recorrendo à segmentação de clientes (2014)
Capítulo ou Parte de Livro
Vera L. Miguéis; Ana Maria Cunha Ribeiro dos Santos Ponces Camanho; João Falcão e Cunha
Predicting partial customer churn using Markov for discrimination for modeling first purchase sequences (2012)
Artigo em Revista Científica Internacional
Vera L. Miguéis; Dirk Van den Poel; A. S. Camanho; J. Falcão e Cunha
Modeling partial customer churn: On the value of first product-category purchase sequences (2012)
Artigo em Revista Científica Internacional
Vera L. Miguéis; Dirk Van den Poel; A. S. Camanho; João Falcão e Cunha
Customer attrition in retailing: An application of Multivariate Adaptive Regression Splines (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Vera L. Miguéis; Ana Maria Cunha Ribeiro dos Santos Ponces Camanho; João Falcão e Cunha
Mining Customer Loyalty Card Programs: The Improvement of Service Levels Enabled by Innovative Segmentation and Promotions Design (2011)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Vera L. Miguéis; Ana Maria Cunha Ribeiro dos Santos Ponces Camanho; João Falcão e Cunha

Da mesma revista

Towards a data privacy-predictive performance trade-off (2023)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Carvalho, T; Moniz, N; Faria, P; antunes, l
Learning path personalization and recommendation methods: A survey of the state-of-the-art (2020)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Nabizadeh, AH; José Paulo Leal; Rafsanjani, HN; Shah, RR
Time-evolving O-D matrix estimation using high-speed GPS data streams (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Luís Moreira-Matias; João Gama; Michel Ferreira; João Mendes-Moreira; Luís Damas
Three-dimensional guillotine cutting problems with constrained patterns: MILP formulations and a bottom-up algorithm (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Mateus Martin; José Fernando Oliveira; Elsa Silva; Reinaldo Morabito; Pedro Munari
The 'Healthcare Access and Quality Index' revisited: A fuzzy data envelopment analysis approach (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Pereira, MA; Ana Maria Cunha Ribeiro dos Santos Ponces Camanho

Ver todas (53)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-07-23 às 09:30:34 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias