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Publicações

Long-term monitoring and assessment of a precast continuous viaduct

Título
Long-term monitoring and assessment of a precast continuous viaduct
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2013
Autores
Helder Sousa
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Carlos Sousa
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Afonso S. Neves
(Autor)
FEUP
João Bento
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 9 8
Páginas: 777-793
ISSN: 1573-2479
Editora: Taylor & Francis
Indexação
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Engenharia civil
Outras Informações
ID Authenticus: P-004-ZRH
Abstract (EN): Precast girders have recently been widely employed in the construction of bridges and viaducts. The new bridge over the Tagus River in Portugal, the Leziria Bridge, comprehends a 9160m long south approach viaduct, which was built with precast girders made continuous in situ. Given the relevance of this construction, a long-term monitoring system was implemented and measurements were taken since the start of the construction. The observed parameters were concrete strains and temperatures, deck rotations, joint displacements, accelerations and also environment temperature and relative humidity. The work presents the precast structure, the monitoring system and the appraisal of a statistical procedure for the long-term assessment of the structural behaviour. This procedure is based on prediction models, which establish the normal correlation patterns between environmental and material parameters (such as concrete temperature and shrinkage strains), and the observed structural response in terms of strains, rotations and movements of expansion joints. The calculation of the normal correlation pattern comprehends the minimisation of a square error. By applying the prediction model to the structural response measured in the south approach viaduct of the Leziria Bridge, it was found that this methodology is a feasible tool for real-time damage detection of bridges.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: mail@hfmsousa.com
Nº de páginas: 17
Documentos
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